top of page
Search
  • Writer's pictureSSS

" Kebodohan apakah ini !!! "



Mesej seseorang pada saya apabila dia menerima iklan poster kutipan sumbangan Rohingya yang dijalankan Yayasan Ikhlas.


" Bantuan Rohingya tak sampai ke yang sepatutnya. Kerajaan serah kepada junta Myanmar. Apakah kebodohan ini semua?


Saya amat kecewa dalam surat khabar siarkan pemuda umno serah kat junta Myanmar bantuan dari rakyat Malaysia... ", luah insan tak bernama pada saya.


Saya cuba untuk tenang dan balas mesej,

" Waalaikumussalam tuan. Kami dari Yayasan Ikhlas. Tuan boleh lihat di FB, Youtube, Instagram Yayasan Ikhlas. Kami kerjasama dengan NGO di sana.


Sudah 2 kali ke sana. Kami dah masuk kem pelarian Rohingya. Boleh lihat video-video misi kami...




Saya yang ditugaskan untuk handle projek Humanitarian Aid To Rohingya ini sejak dari mula hingga sekarang.


Projection kami dalam Yayasan Ikhlas sampai kita mampu bina sekolah di kawasan sekitar kem pelarian supaya anak-anak rohingya menerima pendidikan sejak dari kecil dan dibina jati diri supaya mampu bangkit semula dari penderitaan ini.. " jawab saya


Nak menangis bila saya kumpulkan gambar-gambar, video projek yang kami buat di sana. Di Malaysia, kita buat kutipan, dan kita transfer ke sana untuk bantu umat Islam Rohingya.


Terima kasih penyumbang...

2 views0 comments

NEWS

bottom of page